si pentru ca nostalghia e mare, si curiozitatea asijderea, ultima data cind trecui pe linga cladirea respectiva imi notai adresa de web a institutului, care e trecuta mare undeva chiar pe fatzada: www.icpe.ro, ca sa vaz cum supravietzuieste magaoaia aia, ce mai cerceteaza si produce ea, si de unde avu banet sa reconditzioneze cladirea, ce dadea semne de parasire pina nu demult (acuma parca vazui niste anuntzuri de inchiriere spatzii).
n'avui rabdarea sa cercetez cu d'amanuntu' saitu respectiv, pen' ca dadui d'o sectziune dixtractiva, la care m'oprii:
Vehicul Electric Uşor LEV-1
Acest prim prototip este un vehicul electric uşor (LEV-1) proiectat astfel încât să fie un produs de succes, ca un mod de transport sigur, accesibil şi care să protejeze mediul. LEV-1 este o platformă cu patru roţi, cu viteza maximă de 25km/h, echipat cu un sistem de propulsie de c.c., oferind fabricantului posibilitatea de a realiza mai multe tipuri de vehicule electrice. LEV-1 este eficient, cu randament ridicat, uşor, oferă siguranţă şi fiabilitate, are un design atractiv şi un raport preţ-performanţă accesibil, de aceea ar putea să fie prima soluţie de vehicul electric de succes în România.
Caracteristicile tehnice ale sistemului de propulsie sunt:
- Motor de c.c. cu magneţi permanenţi din pământuri rare, P=5 kW şi turaţie maximă n=2000 rpm
- Tensiune de alimentare: 120 V c.c. (10 baterii cu plumb 12V/55Ah fiecare)
- Convertor electronic
Performanţele obţinute de LEV-1 sunt:
- Viteza maximă: 25-30 km/h
- Sarcină : 1-2 persoane şi max. 100 kg bagaje
- Autonomie: 2 ore la viteză maximă
Aplicaţii (utilizări):
- Aeroporturi
- Târguri şi expoziţii
- Centre comerciale
- Parcuri de agrement
- Terenuri-complexe sportive
- Staţiuni turistice
- Centre urbane
m'amuzai, cu repetitzie, de cum inventeaza romunii a n'spea oara apa calda si sapunu lichid de frina, si ma 'ntristai de cum o sa putem s'ajungem noi din urma uganda vecina si pretina, cu institute d'astea de cercetat ce'au uitat altzii c'au cercetat cu zeci de ani in urma, aducindu'mi aminte, totodata cum am inventat io pe la zece ani telepfonu, devenind vedata cartierului, inseriind un microphon si'o casca (recuperate in tomberoanele de la un atelier de reparatzii apartzind de pttr - posta vitan) cu o baterie de 4,5 v.
nenica, peste o suta de ani, daca lucrurile continua asa in cercetarea si 'nvatzamintu romunesc, daca vor mai mai exista notziunile de invatzamint si cercetare romunesti - ba chiar insasi adjectivu' abjectiv "romunesc" pin' atunci, prevad ca stranepotzii nostri vor avea ca teme de cercetare lamba cu lampă, lampă iar n'ai gaz.
2 comentarii:
Pai daca'i pui o furca il faci electrostivuitor in acelasi timp. Ii batem la cur pe papuasii aia de ugandezi, mama lor de plagiatori.
@ Eugen,
pentru ca tot veni vorba:
http://www.digi24.ro/stire/Chevrolet-Volt-are-o-autonomie-de-peste-1-400-de-kilometri_95030
macar daca dadeau si ei cu copy-utza de la cine trebuie!
Trimiteți un comentariu