joi, 11 septembrie 2014

un moise mult prea guran doi

Un spion cacealma – diversiunea perfectă pentru adevăratul scandal

Publicat la data de  de Biziday
base-vs-spion-blog copy
de Moise Guran
Vă spun cu maximă sinceritate că am început să am un deosebit respect faţă de Serviciul Român de Informaţii în ultimii ani, de când acesta lucrează destul de strâns cu DNA-ul pentru combaterea corupţiei şi a marii evaziuni fiscale. Aceste fapte de arme ale ofiţerilor SRI m-au ajutat să trec peste prejudecăţile pe care şi eu, ca noi toţi, românii, le avem faţă de un serviciu care a moştenit, fie şi doar parţial fosta Securitate, prejudecăţi care sunt chiar mai adânci înfipte în creierele noastre ale jurnaliştilor şi, mai ales, ale celor care am practicat această profesie de ziarist încă din anii ’90.
Nu am acelaşi respect pentru Serviciul de Informaţii Externe pentru că România se mişcă foarte prost pe plan extern, iar asta mă face pe mine să cred că nici la SIE nu e cine ştie ce performanţă, nu am acelaşi respect nici pentru serviciile de informaţii ale Armatei şi Ministerului de Interne, pentru că ştiu că aceste instituţii încă sunt destul de afectate de morbul corupţiei interne. Poate că nu este treaba acestor servicii să facă curăţenie, dar eu consider că este.
Habar nu am cât de eficiente sunt serviciile noastre pe ansamblu în combaterea spionajului, nu e treaba mea şi nici nu am voie să ştiu. Preşedintele României ar trebui să ştie asta şi totuşi, la fel ca şi mine, simplul cetăţean, preşedintele nu are voie să ştie cine este sau a fost ofiţer acoperit al unui serviciu de informaţii. Presupunând că eu sau el am şti asta, legea ne interzice să facem publice astfel de informaţii.
Legea siguranţei naţionale prevede o pedeapsă de până la şapte ani de închisoare pentru cel care face o astfel de dezvăluire, indiferent că avea sau nu dreptul să deţină informaţiile respective. Din acest punct de vedere, preşedintele a încălcat deja legea, menţionând faptul că unul dintre candidaţii la preşedinţie a fost ofiţer acoperit al unui serviciu românesc de informaţii. Este un indiciu important ce poate duce la deconspirare.
Nu cred că Traian Băsescu va merge mai departe cu dezvăluirile, ba chiar mi se pare că am înţeles şi de ce le-a făcut pe acestea. Probabil, la un moment dat, preşedintele ne va spune că ofiţerul acoperit s-a retras din cursă. Mi se pare nedrept că această petardă de presă a ţinut mai mult deschiderea jurnalelor de ştiri, decât plecarea intempestivă din DNA a procurorului care s-a ocupat de Gala Bute. Ar fi nedrept şi speculativ să spun şi eu, acum, că acest procuror era pe punctul de a pune sub acuzare un candidat la preşedinţie, nu-i aşa?
Cred că preşedintele a jucat o cacealma cu spionul candidat la preşedinţie, tocmai pentru a ne distrage tuturor atenţia de la un tip de abuz în care marele apărător al justiţiei o calcă în picioare când e vorba de slăbiciunea blondă care ar trebui să îl facă într-o zi premier.
Cred că e momentul ca Laura Codruţa Kovesi, şeful DNA, să facă o declarație clară în cazul plecării procurorului Mariana Alexandru. Asta numai în cazul în care Kovesi vrea să îşi păstreze titlul de femeie curajoasă pe care l-a primit de la Ambasada SUA, sau dacă vrea să păstreze respectul nostru al tuturor pentru ea şi pentru DNA-ul pe care îl conduce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu