vineri, 22 februarie 2013










goagăl și cenzura politică:
dan badea, victimă,
nici măcar colaterală,
în răzbelu'
dintre buldog și dudukă


"În viziunea redactorilor de la secţia română a Europei Libere, corespundeau definiţiei de "disident" următorii ce­tă­ţeni: P. Alexandrescu, Gabriel Andreescu, Dan Badea,(...), Petre Mihai Băcanu, Ana Blandiana, Geo Bogza, Mihai Botez, (...), Liviu Cangeopol, Alexandru Călinescu, (...), Mariana Celac-Botez, Doina Cornea, Mihai Creangă, (...), Dan Deşliu, Mircea Dinescu, (...) Radu Filipescu, (...), Mircea Iorgulescu, Dumitru Iuga, (...) Dumitru Mazilu, Corneliu Mănescu, (...) Aurel Dragoş Munteanu, (...) Vasile Paraschiv, Constantin Pârvulescu, Dan Petrescu, Andrei Pleşu (...)" - vezi amănunte aici.



am neglijat, la fel precum (multzi) altzii, sa "ieu atitudine" fatza de mizeriile indurate de catre jurnalistul dan badea din partea "patronatului", asta desi eram la curent (380v, 50hz, curent alternativ: cind pa dreapta, cind pa centru dreapta) cu ceea ce i se intimpla.

cum procedeaza, de regula, o demna mladitza, 'mbatrinita'n rele (asa sint si ma mai fak!), a popo'ului vegetal.

dan badea, pentru cine nu stie, e jurnalistu' de investigatzie care, dupa o viatza intreaga petrecuta printre șacali, a reusit performantza sa ramiie "sarac si cinstit", sfidindu'i, p'in asta, pe d'alde srs, chireac, nistorescu, mihaiu, cristoiu, ursu, ctp, buscu etcetera, care, cu minutzele lor doo, au devenit milionari in iouroi din presa.

daca nici asta nu'i un semn ca "n'o pus botu' la savarina", eu nu stiu ce sa mai zic!

presa noastra de ziare a evoluat, odata cu sotzietatea romuneasca, spre pizda ma'sii stie ce, asa ca, daca mai vrei sa apartzii acestui nobel domeniu, sa practici meseria care e pe cale sa'i ia locu' - de nu i l'o fi loat deja - aleia care se zice c'ar fi cea mai veche din lume, trebue ori sa mesteci toata zioa buna zioa chilotzi si tampoane de ștarlete dă șatră, or, daca n'ai vocatzie pă monden, sa te atasezi trup si suflet de falusu' sau pussylica f'unui/unei "personulitatzi poulitice", personulitatzi care or ajuns sa controleze, p'in interpusi, mai tot ce misca'n acest domeniu, si nu numa'.

asa si dan badea, avind ghinionu' sa fie posesoru' a una bucata fiu cu niste inzestrari genetice si 'telectuale mult peste medie, a fost nevoit sa faca niste compromisuri teribile pentru a'i putea asigura fiului sau accesu' la una din cele mai bune universitatzi din lume, indurind, stoic, niste umilintze inimaginabile din partea unor cirnatzari de pressa arondatzi poulitic.

ata ete, daca n'o avut minima prevedere sa se 'mbogatzeasca si el!

pina mai zilele trecute dan badea era si posesor de blog de investigatzii, tot pe platforma blogger a goagăl, care blog i'a fost interzis de catre marea compagnie 'nternatzională cu păr pă pept la presiunile cirnatzarilor ce'l dadusera, in prealabil, afara de la ziar, urmare a rîcilor dintre găștile de gangsteri politico-ioconomici.

am recuperat din cache-ul goagal un fragmentzel dintr'o postare (aparuta in preajma alegerilor generale de anu' trecut) a lui dan badea in care el explica motivele pentru care a acceptat sa lucreze acolo precum si modu' cum a fost tratat:

DUMINICĂ, 25 NOIEMBRIE 2012


CENZURĂ: Mihai și Mirela Iacob, cârnățarii lui Vasile Blaga de la Curentul, mi-au confiscat...pixul


Pentru că sunt foarte mulți cei care ma întreabă de ce nu mai scriu la Curentul sau de ce nu mă implic în campania electorală, precizez următoarele:Mi s-a interzis, într-un mod brutal, să mai scriu la ziarul lui Vasile Blaga și al portocaliilor angrenați în afaceri dubioase reprezentați de acesta, prin intermediul lui Mihai Iacob,  pentru că eram și sunt un susținător al președintelui României, Traian Băsescu, în războiul declarat de el mafiei cefelor roșii reprezentate de turnătorul-penal Dan Voiculescu. Așadar,am devenit șomer pentru convingeri anti-mafia.

Voi explica aici, celor care nu mai contenesc să mă întrebe de ce nu mai scriu la ziar, cum mi-au confiscat, ”șmecherii” Iacob, pixul meu de băsist convins, lasându-mă practic șomer.
Menționez că la angajare, ”șmecherii” Iacob (expresia lor favorită este: ești șmecher?) m-au asigurat că atâta timp cât voi fi pro-Băsescu, nu mă vor concedia. Sigur, nu mi-au spus și că nu mă vor țepui, dar când te angajezi la un țepar e indicat să te aștepți să ți-o tragă și ție.
Semne că vor să ”mi-o tragă” - cum se exprimă ”șmecherii” Iacob, au fost multe în cei doi ani petrecuți pe ”plantația” lor, Curentul.
De fapt, au vrut să facă din mine un sclav, un zombi, un bizon care să scrie orice vor ei, dar n-au reușit decât să mă determine să scriu tot ce poate fi justificat/argumentat legal/logic din ceea ce au vrut ei.
Am fost, într-adevăr, sclavul lor, dar asta pentru că aveam de plătit studiile fiului meu, un student cu rezultate strălucite la Imperial College London ( universitate aflată pe locul 6 în lume - după un top, sau pe locul 8 în lume, după altul!), care face cinste atât familiei cât și țării lui și pentru care merită să fiu chiar și sclav, câtă vreme statul român nu-l sprijină cu nimic.
Cârnățarii au exploatat la maxim dorința mea de a-mi susține baiatul la școală și m-au terorizat constant în ultimii doi ani, umilindu-mă cum n-am fost umilit niciodată în viață. Mă gândesc însă că orice părinte ar fi acceptat umilința în schimbul sprijinirii unui copil cu un IQ destul de ridicat (Cosmin este și membru Mensa), și cu rezultate deosebite pe plan internațional.
Am scris și după dictare, pentru că nu ești cârnățar adevărat dacă nu-ți așezi curul pe un fotoliu din redacție, nu-l chemi la tine pe cel mai bun jurnalist pe care-l ai și, pentru că te-a costat ceva parale să ți-l permiți, nu-i dictezi cum să înșire cuvintele în ziarul tău.
La fel, nu ești cârnățăreasă veritabilă dacă nu-l chemi zilnic la tine în birou pe cel mai scump jurnalist pe care ți l-ai permis și nu-l ții ore întregi de vorbă ca o muiere în călduri (pentru că bărbatu-tău e mai matur cu vreo trei cincinale, nu mai poate să te ”asculte” zilnic, iar tu ai depășit demult 40 de ani), deși el are treabă cu ziarul și nu înțelege absolut nimic din panglicile pe care le scoți pe gura ta de cârnățăreasă ajunsă stăpână de ziariști.
Așadar, după ce m-au educat să răspund la comenzi întocmai și la timp, să scriu după dictare și să nu mai spun NU la fiecare propunere cretină care le trecea prin cap celor doi cârnățari, după ce m-au amenințat de n-ori că mă dau afară aducându-mă în pragul infarctului (studiile fiului meu depindeau de salariul castigat de mine), după ce mi-au interzis să scriu orice subiect pe politic, în afara articolelor făcute pe comandă, au început să mă acuze că aș fi omul Elenei Udrea sau că sunt prea îngăduitor, în scris, cu Traian Băsescu.




nov. 2009: Sediul de campanie al lui Traian Băsescu
O imagine care m-a aruncat în șomaj










Am făcut în campania  prezidențială din 2009, câteva fotografii cu Elena Udrea și Traian Băsescu, dar fără a primi ulterior vreo recompensă, sau măcar vreun telefon de mulțumire din partea vreunuia dintre ei.

În campania anti-referendum, spre exemplu, m-au pus să scriu cîteva texte, printre care și unul despre Traian Băsescu, iar apoi m-au acuzat că sunt prea subiectiv. Nu m-au lăsat să mă implic în campanie, iar ca să mă umilească m-au făcut dispecer în ziua referendumului, punându-mă să răspund la un telefon pe care mi l-au dat și la care n-a sunat nimeni cât a fost ziua de lungă.

Ocupat cu investigațiile la comandă (am scris peste 300 de anchete în doi ani!) și cenzurat continuu de conducerea ziarului în domeniul politic (mi s-a spus explicit și mi s-a repetat papagalicește, ca la grădiniță, că eu nu am voie să mă ocup de domeniul politic în ziarul lor, chiar dacă eram redactor șef adjunct) am pierdut din vedere că, între timp, mafia cefelor roșii a fost prinsă din urmă de mafia fălcilor portocalii reprezentată de Blaga. De Vasile Blaga. Și cum datorită unui defect de vedere, să zicem, Băsescu nu distinge între roșu și portocaliu când e vorba de mafie, el a devenit rapid un adversar al ”șobolanilor portocalii” pentru care s-a întâmplat să lucrez și de la care-mi primeam salariul. Adică, la nivelul meu de percepție, un adversar al lui Mihai Iacob și al nevestei sale, o precupeață de prin Moldova căreia îi pusese Dumnezeu mâna în cap când negreșteanul a luat-o de nevastă și, pentru că el era băgat până în gât în rahatul BRS/RAFO, dar și în alte spurcăciuni penale, a făcut-o pe ea stăpână peste ziariști. Așa am găsit-o pe post de paravan pentru afacerile lui Iacob, când m-au angajat la fițuica lor pe post de ”primadonă”, eu fiind ”ăla care scrie atacul de ziar, deschiderea”. Voi detalia curând, într-o altă postare, tipul de presă practicat de șobolanii portocalii care controlează Curentul, explicând și de ce mi-am asumat rolul de sclav pe o corabie bântuită de ciumă.

*************
imi amintesc de alte postari ale aceluiasi bloger in care el descria si in ce consta renumeratzia sa la fitzuica respectiva, pentru ca tzi'ai fi putut imagina ca a acceptat inalta fonctzie de sluga la multzi stapini pentru sume echivalente cu cele incasate de slugoii lu' vintu si felics (ghitza nu stiu ce tarife practica), adica 'j de mii de ioroi.

ei bine, nu!

el practic avea salaru' minim (sau  mediu? nu mai imi amintesc bine) p'economie, pentru ca atita ii raminea "in mina", restu' fiind format de o sponsorizare pentru fiul lui, care ii acoperea acestuia cheltuiala traiului din anglia (nu stiu daca era vorba si de vreo taxa de scolarizare).

deci, numa' d'un imbuibat al tranzitziei nu era (si nici nu este) vorba in propozitzie.

putem astfel sa'l integram si pe el, fara putirintza d'a gresi prea mult (il citez iar pă magistru' cristoa), in categoria idiotzilor utili, in care cu modestie m'am autoinclus mai zilele trecute (bine, io n'am beneficiat nici macar d'un covrig cu susan de pe urma "prestatziei", zic asta fara nici o unda de repros si fara sa incerc a ma compara nici un moment in magnitudine cu un "individ" care chiar si'a riscat pielea in multe ocazii), si care ins s'a lasat si el "pacalit" de papagalu' unui papagal ce tzine mortzis sa'si 'naltze tziitoarea pă cele mai inalte culmi, si care tziitoare nu cre' in ruptu' capului ca e mai "pozitiva", ca personaj, ea si camarila ei, decit buldogu' si asociatzii.

cit despre goagăl, ramine cum am stabilit!

*************
spun aici ca nu imi scapa nici un articol publicat pe blog (din ce in ce mai rar in perioada cit era la "acel" ziar) de catre dan badea, lucru care nu se intimpla cu cele publicate in foaia gratis si gratuita "curentul", din puru' si simlu' motiv ca simtzeam ca sint facute "la comanda".

l'am intrebat pe ban badea cum de rezista doamna tia acolo, desi nu crutza mai nici un personagi in senzatzionalele d-sale bref-uri.,

mi'a raspuns ca doamna e mentzinuta in vitrina pentru credibilitate, cum o tzin pidilicii pe monica pentru ametzit gusterii ca mine.

d'altfel, in legătură cu doamna tia, am avut si io un episod, trist, cu cei de la "corentu".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu