marți, 15 iulie 2014

"cum acoperim gaura?"

Ca la MTO

de Lelia MUNTEANU
Premierul Ponta şi ministrul său de Finanţe, Ioana Petrescu, coboară mulţumiţi treptele Palatului Cotroceni.






- Tu ce zici, fă, Ionelo? Aveai chef de nişte aberaţii?
- Păi, nu aveam chef, dar…
- Numai aberaţii a debitat Băsescu. Total nepregătit!
- Aveţi dreptate, domnule prim ministru.
- Apropo, ce-i tot dădea cu meteo? Cică am avea de acoperit,  pe meteo, vreo 5-6 miliarde.
- Este vorba despre cum se proiectează vremea aceasta capricioasă asupra producţiei agricole. Dar eu cred că este prea devreme să pronunţăm cifre.
- Ţi-a plăcut cum i-am răspuns? ”O să lucrăm la toate!”. N-avea rost să mă iau în gură cu el. Am preferat să-l umilesc.
- I-aţi răspuns foarte la obiect, domnule prim ministru.
- Şapte virgulă patru milioane de oameni i-au spus să plece acasă. ..
- 7.403.836.
- … exact. Şi nu se dă dus, până la ultima înghiţitură. L-ai văzut? Transpirat, roşu la faţă…
- Foarte ugly.
- Şi bădăran! Păi, cum să începi tu o discuţie pe teme economice, cu o doamnă, şi să întrebi, hodoronc-tronc: ”Cum acoperim gaura”?
- A fost, într-adevăr, o întrebare indiscretă.
- N-am avut încotro, a trebuit să-l pun la punct!
- L-aţi pus.
- I-am zis-o: ”Noi deocamdată avem creştere economică şi vrem să mergem înainte”.
- Cu tot sufletul înainte, dacă ne lasă…
- Păi, ce, e după el? Ai auzit ce-a putut să spună, că scoatem ţara de pe traseu. E dus rău!
- Complet.
- Ai văzut cum se ruga de noi? ”Arătaţi-mi din ce se compune structura de venituri suplimentare”...
- Făcea aluzie la faptul că am avea venituri suplimentare...
- Să ni le ceară ANI! Ăsta crede că toţi suntem ca el, cu ochii după venituri suplimentare.
- Nu suntem.
- Poate am fost mai dur cu el şi te rog să mă ierţi dacă am ridicat tonul. Dar trebuia să-i dau o lecţie.
- Trebuia şi i-aţi dat-o.
- Două lucruri mă scot din sărite. Nu le suport! Minciuna şi ignoranţa.
- Aveţi dreptate, Băsescu minte şi ignoră, cum respiră. Vorba dumneavoastră.
- Sper că nu pui la suflet mârlănia cu Harvardul, cu Roubini.
- Care Harvard?
- Universitatea.
- Universitatea Harvard care am absolvit-o?
- Acolo bătea.
- Cred că îmi reproşa că nu am în CV un premiu Nobel. Dar, vă rog să mă înţelegeţi, Roubini e mai puţin riguros de felul său şi nu ar fi acceptat să lucreze cu el domnul Gherghina.
- Stai liniştită, după exerciţiul ăsta bugetar iei şi Premiul Nobel. Am pe cineva la Stockholm.
Lelia Munteanu este senior editor al ziarului Gândul


    Tag-uri:



Un comentariu:

niku_elektriku spunea...

cine zice, ala e, intimplator...

... intimplator te'am citit, de data asta, dar nu te'am citit bine!

Trimiteți un comentariu