marți, 3 septembrie 2013

revenind la alinutza,
sfidînd copilu' batrîn
din fruntea gubernului,
îmbătrînim și noi, urît,
odata cu președintili nostru

p'in alte vremuri, și'n cu totu' alte conditziuni, probabil ca și eu aș  fi fost pișet pe mine de plăcere în urma citirii ultra ofensivelor și hyper ofensatoarelor ziceri ale d-lui prezidente pentru alte coordonate hysterice si geographice, după cum urmează:
Eu am fost un partizan al proiectului Rosia Montaa iar Emil Boc nu a fost, si de asta nici nu s-a facut in timpul lui Boc. Stiu discutiile pe care le-a avut cu Gold Corporation ca erau redeventele de 2%, sa le creasca 6%. Boc a spus: "politic, eu nu pot sa dau drumul la proiect". Nu am fortat nota pt ca nu poti sa faci ceva impotriva constiintei unui om.Victor ponta a ramas la aceleasi cifra la care ajunsese Boc in procente. Mai tineti minte cum tipa Victor Ponta: Basescu, cat bani ai luat sa semnezi Rosia Montana? Acum il intreb eu: Ponta, cati bani ai luat ca sa semnezi Rosia Montana? Ca asa e viata, nu poti sa fii inconsecvent in problemele mari ale tarii, si trebuie sa il intreb pe el ce ma intreba pe mine cand sustineam proiectul.
din care intzelegem de ce a dorit, cu atita obstinatzie, d-l prezidente sa'l dee gios pe piticu' atomik boc, cu toate ca acesta'i fusese fidea, pina la proba contrarie, pe care iata tocma' ce'o produse d-l basea cu aceasta ocazie, daca e sa'l loam in serios, lucru cu totu' greu, data fi'nd sinceritatea ca atribut ultim si dispensabil al oricarui politruc, nu numa' al mitomaniacului ponta.
Eu am un pact de coabitare cu Victor Ponta, dar nu am un pact al tacerii. 6 luni am girat guvernul, adesea am avut aprecieri pozitive la adresa guvernului, insa nu ezit sa vorbesc despre coruptie.
în care vedem cum funia din caza spînzuratului se bălăngăne gratzios și de data asta.
 Eu stiu doua femei care-i bat pe Victor Ponta si Crin Antonescu in dezbateri publice: Monica Macovei si Elena Udrea. Depinde ce masinarie le pui in spate. Eu sper ca partidele de dreapta sa fuzioneze, nu sa repete faramitarea din CDR. Eu le spun liderilor dreptei: creati un partid nou, dar mare. 
drept pentru care, iar n'o sa mai botez cu niminea multa vreme d'acuma 'ncolo, că nu's chiar atit de dus să mai 'nghitz antricoate de dudukă numa' pentru că lipește diktatoru' postere cu monika pă vitrina de la măcelăria de unde nu se dau politrucii duși.
In timpul Guvernului Tariceanu am mai facut o afirmatie care redevine valabila: coruptia a ajuns pe masa guvernului. Coruptia la nivelul ministrilor, la secretari de stat, guvernul Boc nu a avut atati corupti cati a avut "cel mai cinstit guvern". Eu nu spun ca acea coruptie de sub guvern nu a functionat sub Boc, a functionat, dar nu la acest nivel.
de unde reiese și marea mea proglemă cu d-l prezidente, adică că coana asta coruptzica a stt, după cum încearcă sa ne sugereze d-l amintit mai sus, pe masa gubernului cu anumite intermitentze, și anume numai atunci cind respectiva masă nu era ocupată de trupu' gratzios si ceva mai plinutz pe vremea aia, al duduchii, ceea ce ne cam jigneste urmele dă substantza cenușie  rămase în urma contactelor pe care unii dintre noi le'am avut cu anumite institutzii ale statului prin respectivele perioade.

dovada - dovada (vorba lu' coana leana, ailalta, aia cu tzar'na'n gura) celor zise o avem fie și numa' contemplind halu' în care or ajunsără, printr'o nemiloasă finantzare discretzionară, acele parttzi ale presii și ale "sotzietătzii tzivile", compuse printre altele și din blogări de renume mai mult sau mai putzin raional, care păreau de partea bună a trebilor, și pe care or reușitără să le malformeze după chipu', chipiu și asemănarea finantzatorilor dezinteresatzi.

am ajuns astfel s'asistăm, oarecum în premeră, ca pe lingă cenzura ieconomică exercitată de către ăia de la putere, de la orice putere, s'apară una, la fel de ieconomică, dar deoloc ieconomicoasă, făcută și desfăcută de catre cei aflatzi, cică, în pupozitzie, dovedindu'se întemeiate temerile exprimate, pe vremea în care mai avea voie (si unde) să o facă, de către un mircea marian, de care'mi amintesc io acuma, care se arata foarte temator ca n'are sa mai aiva unde sa'si praftice meseria te halesc.

pentru că a făcut ciocu mic, iată că mai are unde, da' nu mai are cu ce!

mai are, însă, s'un copchilas de sustzinut la studii in putrefactu' occident, asa că  subectu' basescu precum și subectu' duduka au disparut din textele lui, inclusiv, am senzatzia, de pe cele de pe feisbuc.

cum au disparut de pe la totzi actantzii evezisti si la labe unisti, dintre care tziu sa'l remark pre unu dintre ei, silviu sergiu, ăla cu bărbitza, pe care ieream tare suparat p'in 2005-2008, ca practica in calitate de taricenist fioros, spre deosebire de mine care ieream un băsist împuțit la fel de fioros.

nu ca m'ar fute grijea prea tare, da' tot nu pot sa nu mă 'ntreb ce au să se facă totzi ăștia cind n'o să mai fie voe să se înjure nici la ponta & antenescu, asta printre altele,.ca sa mai pomenesc si despre  sitoatziile absolut paradoxale si ridicole in care ma trezesc pus, nepregatit psihologico-volitivo-vomitiv pentru asta,  adică s'ajung să'i urmăresc, din întâmplare (și intr'un loc în care nu ierea la latitudinea mea să schimb canalu'), ultimele zece minutzele dintr'o ultimă emisie a "femeii cu tigaia", dana grecu, dinainte de plecare 'mneaei (si a mea; doar că am plecat separat, asta din fericire pentru dinsa) în conced, și să constat cu stupefactzie că era o emisie cu mult mai echilibrata (întâmplator, si ea tot pe ponta si antonescu injura, si de data aia, tot cu tigaia. probabil loase o pauza de basescu) decit tot ce am mai putut eu vedea intre timp la posturile diverse si (sanchi) adverse, ajunse aproape de neurmarit supt baghetele magice ale mercenarului oancea care a edificat și imperiu' felicsit (dupa cum catastropha indigesta de la evezeaoa poarta semnătura mercenarului andronic)

care relativ si intimplator echilibru nu înseamnă că m'a făcut să mai încerc să repet întrucîtva experientza cu altzi protagoniști la fel de antenosi.


antena 3 teve - labe unu teve - aceeași mizerie!


d'o pilda, aseară, dacă posturile usele făceau abstractziune, cel putzin cit am zapat eu p'acolo, de protestele feisbucistilor heităristi pe teme care tzin de roșia montană și roșia în meclă, ei bine, la labe unu teve a perorat îndelung, în timpu' programului de știri de la ora opt seara (!), responzabelu' saitului evezelii, "oficiosu" tabloid, anume madalin bot, un gurnalist abonat si la labe unu, care cerea eliberarea spatziului carozabel, cu vorbele lu' ilici din timpu' pietzii universitatzii din noozeci.

după care au început s'arunce cu bursuci si dihori conlocuitori in popolatzie...

păi, atunci, nu'i cazu' sa te 'ntorci, în genuntzi mă 'ntorc la tine, la madam alina mungiu pippidi?
Situaţia în care primul ministru trimite o înţelegere deja făcută cu Gold Corporation spre aprobarea Parlamentului, dar declară în acelaşi timp că el va vota contra ei îmi aduce aminte frapant de o alta, de la ultimele alegeri prezidenţiale. În chiar ultima săptămînă de campanie, candidatul favorit, Mircea Geoană, a declarat, aşa cum îi solicitasem noi, societatea civilă, că nu îl va da afară pe Daniel Morar din poziţia de procuror general anticorupţie şi nu va ceda în faţa mogulilor. Seara, după ce mogulii , cum era de aşteptat, au sărit în sus, s-a dus la Sorin Ovidiu Vîntu să-l împace şi pe el. Urmarea o cunoaşteţi: în această încercare de a împăca şi capra şi varza cariera lui politică s-a încheiat. Ceea ce, avînd în vedere oferta de lideri civilizaţi pe piaţa de la noi, nu a fost un cîştig nici pentru noi, dar cert a fost o mare pierdere pentru el.
De ce se angajează Victor Ponta pe acest drum, care duce numai la acreditarea ideii că nu e nici el un lider, ci o persoană pusă de mîntuială în fruntea partidului şi statului? 
(...)
...e un risc enorm, de a duce propuneri cu Roşia Montană, cît se poate de tehnice, la nivelul parlamentului ca să scape guvernul de răspundere. Guvernul nu poate oricum scăpa de vreo răspundere, că numirea la Monumente istorice a unui arhitect şpăgar şi avocat pe faţă al Gold, vizita jenantă la Roşia a dlui Daniel Barbu, care în rolul de intelectual al noului regim îl face pe Volodea şi ai săi îngeraşi prin comparaţie, şi anturat de nişte doamne parlamentar cu care mi-e pur şi simplu ruşine, toate astea arată că guvernul ”se scoate” pe spatele Parlamentului după ce şi-a luat tainul. Şi ce ne facem acuma dacă Parlamentul ridică mîna? Dovedim oficial că avem o majoritate de şpăgari? Iată, eu fac parte din acei propagandişti de modă veche care ar fi preferat să ascundă acest lucru – poate adevărat- de ochii europeni, şi să rezerv majorităţii parlamentare mai degrabă acele ocazii în care poate să arate frumoasă şi patriotică. Decizia nu exonerează pe Ponta, îl arată doar ca lider slab, la fel ca Geoană şi probabil pe urmele lui- another one bites the dust- în schimb riscă să arate adunarea noastră reprezentativă ca pe o adunătură de cumpăraţi cu ziua, incapabilă să apere interesele ţării, că altfel nu ar ascunde amănuntele. Başca înţeleg că pe ultima sută de metri s-a aranjat şi de o expropriere în interes public a celor care stau în drumul proiectului.
(...)
Lobbyul Gold şi beneficiile pentru cine e de partea sa nu sînt o ficţiune, ci o realitate: dacă nu refuzam de mai multe ori, nu deveneam conştientă de miza proiectului, care e pur şi simplu demnitatea noastră. A ne vinde la vedere majoritatea parlamentară pe ideea că e ce avem mai reprezentativ e o enormă greşeală, e un fel de a spune public că ţara e de jefuit şi democraţia noastră are în frunte nişte paznici înţeleşi cu hoţii. Cumpărînd la bucată preşedinţi, miniştri şi parlamentari cu cîteva grame de aur, capeţi ţara gratis. Asta aţi vrut să transmiteţi nouă şi lumii întregi? Atunci s-a făcut. Nu vă mai obosiţi să îi luaţi decoraţia lui Tokes,că ţara o daţi voi, nu el. El măcar o vrea pentru el însuşi şi ai săi, nu în beneficiul unei a treia părţi.

dacă nu te apuci să scrii poiezele cufurite ca țucă fost șou, și să ceri sa'tzi fie șters număru' de telephon, dacă nu și aipiu' de prin anumite locuri si locatzii


ps:

dupa santaju' si etaju' de zilele trecute, iata ca axintoiu a revenit la sentimente mai bune, dindu'i pacii inc'o sansa:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu