miercuri, 26 martie 2014

insolventza cu aplaudaci (hai taci!)

pentru că tot tindem, din ce în ce mai multzi, ca, atunci cînd ne mănîncă buricele de la dejete, să ne curmăm suferintzele năpustindu'ne asupra tastaturilor, reale sau virtuale, pentru a ne împărtăși impresiile despre ce am mai văzut pe la televizorul unde i'am privit p'unii care ne povesteau ce au văzut ei la televizor, cronica teve pe neve de astăzi, stimatzi telespectatori, are să se refere, pe scurt, la cîteva emisiuni ale televiziunii publice, aflate în prag de intrare în insolventză, pe care le'am zărit, partzial color, mai mult sau mai putzin întîmplător, în ultimele săptămîni, care ultime săptămîni sînt vreo trei, că de atunci am căzut pradă unei curiozitatzi morbide care m'a îndemnat să'l revăd pe unul din foștii mei favoritzi, este vorba de nistorescu, și care'mi păruse mie că'si băgase mintzile'n cap, în sensu' că începuse să lovească cu aceeași îndîrjire, și pe (asa zisa) stîngă, și pe (idem) dreaptă.

dacă în prima săptămînă îmi păruse chiar ponderat, declarîndu'l, cu alta ocazie, chiar mai putzin "antibăsist" decît mine, în ultima săptămînă, atunci cînd am remarcat (în celelalte două ocazii chiar nu'mi dădusem seama cine era "amfitrionul") ca pînă și "domnul consul" (pesedist) claudiu lucaci nu știa cum să'l mai oprească, că prea aducea vorba despre băsescu la fiecare două cuvinte, mi'am dat seama că aceea are să fie ultima emisiune la care o să mă mai uit, și asta nu pentru că mi'ar fi rănit mie sentimentele de fost băsist, ci pentru că mi'am dat seama că omu' e (și el) de la partid, iar cele cîteva mii de evroi pe care'i cîștigă de pe seama banului public merită să'l facă să presteze în consecintză, mai ales că vremile's tulburi, peneleul a ieșit de la gubernare, iar multzi altzi mafomiști așteaptă la ușă.

și pentru că tot veni vorba de mafomiști, auzii că domnul stelică stănase s'ar fi întzeles cu domnul p.m. ponta, n'am priceput prea bine asupra cărui aspect s'au întzeles, că tot la intrare'n insolventză vor s'ajungă, lung (și larg) prilej de ciugulit pentru unii și altzii, din cauza datoriilor de vreo optsute de milioane de lei noi tramway, care datorii pe mine unul mă pun în nitzică dificultate cognitivă, pentru c'aseară l'am putut zări, pentru primaș dată, pe liviu mihaiu, care "și'a tras" și el tocșou, gen "superproductzie technicolor", în largile studiouri din calea dorobantzi, cu multzi invitatzi așezatzi la distantze respectabile unul de altul, care nu cumva să se încaiere intre ei, ba chiar avînd și aplaudaci plătitzi, mai lipsindu'i doar orchestră și corp de balet ca s'ajungă un fel de danutz srl sau andreea marin bănică.

danutz srl bittman inca mai plinge dupa emisiunea (pe) care a avut'o.
nu mai plinge, danutze, ca mihaiu "face totu" ca sa'tzi continue traditzia!
si obiceiurile...

despre emisiunea d'aseară nu pot sa spun prea multe lucruri, pentru că n'am văzut decît finalul și vreo două trei reprize d'aplauze furtunoase din partea publicului călător, știu doar că s'au dezbătut problemele audiovizualului romunesc, fiind prezentzi în studio și citziva reprezentantzi ai cna-ului, dintre care l'am remarcat pe blîndul meu rapidist sinecuri-sinecura-radu-calin-cristea (nu știu dacă nu era prezentă și doamna președintă a organului), pe lîngă doamna amp, domnul iaru și domnul mircea toma, care nu știu dacă si'a putut retzine voma.

faptul că ăștia totzi puteau încăpea foarte bine într'un studio mai micutz, eventual la o măsutză precum cea a lui mircea badea sau ai a lui radu banciu, fără atîtea decoruri, costume și lumini, ba și fără aplaudaci și romani, mă îndeamnă să încerc să'l întzeleg pe varan cu tentativele lui repetate de preluare, mai mult sau mai putzin ostilă, a postului public.

păi, n'a reușit el să transforme o hazna (ce'mi place cînd băsiștii îi zic haznaoa3!) într'o afacere de mare succes și renume mondial, care'și permite, în cele din urmă, pînă și aplaudaci (parcă gîdea are și el aplaudaci, nu?)?


(n'am reușit să văd încă emisiunile magistrului cristoa, nici cele ale lui floriiiiin iaruuuu și ion me ionitză, alte noi achizitzii ale lui stelică, așa că nu mă pot exprima în cunostintză de cauză dacă și ei sînt la fel de superproductivi)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu