joi, 10 septembrie 2009

scurt panseu la o retragere a lu' tudoran, de la un giga



dorin tudoran s'a suparat pe satu' fara ciini care e blogosphera romaneasca, si si'a 'nchis blogu'.

nu i'am urmarit cu mare atentzie ultimele lui posturi, da', mai ales, sutele de comentarii pe care, marturisesc, le urmaream din ce in ce mai greu. nu agreez foarte tare blogurile cu sute de comentarii; desi pot fi foarte interesante, devin si foarte obositor de urmarit, mai ales daca vrei sa mai faci si altceva intre timp. in scurta'mi essperentza de consumator mi'am dat seama ca acest fenomen creaza dependentza. incepi sa te atasezi de anumitzi autori si tzii cu' tot dinadinsu' sa le savurezi toate productziunile. daca la astea se adauga, de fiecare data, sute si sute de postari, ce devin, unele din ele, adevarate articole separate, cu legatura, sau fara, cu cea initziala, este deja prea mult. daca ai in blogroll 20-30 de favoritzi cu sute de comentarii fiecare, ceea ce nu se intimpla prea des, inca, in ipoteza ca nu vrei sa cultivi doar "vedete" ca tolontan si badea, sau altzi "lideri", sanchi, de trafic, atunci ajungi repede chiaun.

ma'ntristeaza despartzirea asta de tudoran, cu toate ca nu eram pe deplin lamurit daca nu se inscrisese in niste meschine jocuri electorale. aparuse si aceasta absurda rafuiala cu tismaneanu care'mi lasase un gust amar.

nu cred ca e foarte indicat ca un 'telectual "public" sa se mai risipeasca in chestiile astea interactive; se spune ca in cultura noastra saracutza personalitatzile, s'asa putzine si de mica respiratzie, s'au ratat in chestii nesemnificative. unde mai e locu' turnului de fildes ?

ma cuprindea o mila incomensurabila cind vedeam cit de mici deveneau, pe zi ce trecea, un florin iaru, un liviu antonesei, daca ar fi sa'i amintesc doar pe cei pe care'i admiram pina nu demult, si care postau frecvent pe blogu' lui tudoran. cu micimile, ranchiunile, hachitzele lor fara rost. 

era mult mai bine sa nu'i fi cunoscut si asa.

blogareala e, dupa mine, un loc in  care sa se defuleze indivizi semi-anonimi ca mine, ca tine, ca popa ilie, ce nu au de gind sa lase in urma "opere". nu facem cultura mare pe blog, oricit de post-post-post-moderna-hyperspatziala. nu tre' sa ne dovedim mai dashteptzi decit dasteptzii natziei decit daca ne tzin bracinarii sa le luam locu', sau sa ne facem noi un loc. 

adica "voi", ca eu nu vreau !

ce rost are sa ne aratam mai eruditzi decit plesu, patapievici, liiceanu & tudoran la un loc, daca nu lasam in urma "nici o dira"

dupa ce am sa ma lamuresc ce'a fost acolo atit de ingrozitor incit l'a facut pe tudoran sa renuntze, poate am sa revin cu o postare.


11 comentarii:

Anonymous spunea...

daca va ginditi sa "lasati o dira" sau nu, cred ca nu mai sinteti inocent, doar incercati sa va inecati amarul in blogareala... poate ma insel...

niku_elektriku spunea...

n'ai tu traba, bre !
poa' o dira pe peretele clozetului...

Anonymous spunea...

puneti o problema cu adevarat de interes, atunci cind scrieti : nu facem cultura mare pe blog ! dar daca faceti ?
daca nu faceti si nu se poate face cultura ...pe blog, mai exista, la concurenta cu blogosfera, cultura mare ?
C.Noica nu a cunoscut internetul...

niku_elektriku spunea...

incepetzi sa ma pierdetzi pe traseu...

Anonymous spunea...

"unde mai e locu' turnului de fildes ?"

Nu poate fi chiar blogosfera un turn de fildes ?

"ma cuprindea o mila incomensurabila cind vedeam cit de mici deveneau, pe zi ce trecea, un florin iaru, un liviu antonesei, daca ar fi sa'i amintesc doar pe cei pe care'i admiram pina nu demult, si care postau frecvent pe blogu' lui tudoran. cu micimile, ranchiunile, hachitzele lor fara rost. "
eu, dimpotriva, am inceput sa-i admir mai mult pe florin si pe liviu , dupa ce am vazut ce eforturi au facut sa se integreze....

va deranja ca "eul creator " nu-i lasa sa-si adecveze limbajul, ca pareau nitelus cam cazniti/infatuati/scrobiti, ascunzindu-se neprofesionist in...munca de jos ??
pe andrei plesu l-ati ghicit pe forumuri (tare-i mai place sa fie anonim si mai ales sa-si depene geniul lingvistic la adapost de ministere si secretare)?
semneaza de multe ori AVP, dar si AVP semneaza, mai rar, andrei plesu !!

niku_elektriku spunea...

iaru si antonesei imi pareau absolut nesaratzi in ipoostaza nelivresca.
mai ales iaru !
care afisa un dispretz suveran fatza de "poolimea" nerecunoscatoare...
va invidiez daca l'atzi dibuit pe plesu p'undeva prin hyperspatziu.

nu cred sa existe vreo legatura intre avp si plesu.
decit daca vretzi sa facetzi o ironie nerusita

Anonymous spunea...

nu, nu vreau sa fac nici o ironie, dimpotriva, AVP este poate singurul pe care l-am pus alaturi (=) de/cu plesu.
cu liiceanu nu as face niciodata asta.
desi il stimez f mult, uneori (jurnalul si usa intredeschisa -tot jurnal).
coposu si plesu sunt singurii, pe AVP nu l-am intilnit, care mi-au parut a avea talent lingvistic. niciunul nu a studiat literele. daca plesu ar fi fost interesat de litere, cred ca ar fi semanat in scris f.mult cu AVP.
cind am scris ca AVP semneaza uneori articole cu numele plesu, am vrut s-ai aduc acestuia un omagiu , stingaci, am vrut sa omagiez generozitatea/nonsalanta risipirii talentului, cu har, cu orgoliu, cu smerenie, cu panas.
..............
sunt f. interesat ce descoperire veti face "dupa ce am sa ma lamuresc ce'a fost acolo atit de ingrozitor incit l'a facut pe tudoran sa renuntze, poate am sa revin cu o postare."
P.S.
nu, nu l-am "dibuit" pe a.plesu p'undeva prin hyperspatziu, speram sa-l fi descoperit dvs. (eu fiind f. rar pe acolo)si dorind sa profit....

Theo-Phyl spunea...

Salut nikule, sunt oamenii "mari" cu "suflete" mici, si invers.

Blogul este un fel de aiureala in care o minoritate se rafuieste cu o alta minoritate pentru niste kkturi care sunt departe de a fi interesante. La obiect vorbind domnii mai sus mentionati au spus cam tot de au avut de spus si acum traiesc intr-o inertie ideologica :)

Riddick spunea...

Ce mai vitupera Iaru, de la balconul Pieţii Universităţii, c-am revăzut filmul aseară, la B1 TV. 'cea că "zic despre noi că suntem cumpăraţi cu bani1"... Ce ironic sună acum... ;-)

niku_elektriku spunea...

asa a zis iaru ?
wow !
tre' sa fac rost de film !
ala a lu' gulea ?

niku_elektriku spunea...

anonimule, nu ma lua, omule, asa de in serios !
mai pompez si io la cuvinte, sa nu le pierz uzu'

plesu si avp ?

cer si pamint !

nu stii care e ala mai boem, lenes, prozaic, cum vrei sa'i zici ?

nu pariez pe avp !

Trimiteți un comentariu