vineri, 26 noiembrie 2010

masina de cusut singer(i)

Un fost securist regretă: v-am spionat radioul!
November 25, 2010 
by Diana Singer 
Îmi tremură mîna pe ceașca de cafea, scriind aceste rînduri. Mesajul pe care l-am primit și pe care vi-l împărtășesc si vouă, este un mesaj mult prea ciudat și răscolitor, pentru a-ți începe ziua cu el. M-am întors pentru cîteva minute în timp, trăind senzațiile de demult, cînd locuiam lînga casa doamnei Doina Cornea și vedem 24 de ore din 24 un milițian la poarta ei. Measjul primit de la un anonim (hai să credem că îl cheama Mirciulica) a fost pentru mine revelația că răul există. Și pe vremea împușcatului aveam dosar pe la securitate, că nu-mi țineam gura deloc și făceam mișto de Ceaușescu, dar ca să mă spioneze cineva și la primul radio independent din România, n-aș fi crezut. Abia acum îmi dau seama de ce, instinctual, l-am urît atît de mult pe Ion Iliescu!Eu îl cred pe Mirciulică, scrisoarea lui mi s-a părut convingătoare (acum, sigur că există 50.000 de nebuni care pot susține orice tîmpenie și poate că sînt eu prea impresionabilă și plec urechea la tot ce se spune, dar uite că risc să-l cred pe om).Nu știu exact ce-a făcut însă concret securitatea lui Ion Iliescu, în afară de a ne bruia emițătorul din cînd în cînd și de a pune microfoane în studio. Poate ne explică și asta. Și poate, Mirciulică, ne explici dacă a fost aceeași situație și la Radio Contact.
Dar iată mesajul primit:
Stimata dna Diana Singer,
In cele ce urmeaza am sa va fac o sugestie legata de cartea dvs. privind primul post de radio de dupa Revolutie.
Cred ca ar trebui sa incercati sa obtineti de la S.R.I. desecretizarea dosarului de fond al Radio FUN, UniFAN si Uniplus .
In acest dosar se gasesc sute de pagini de “planuri de masuri” , rapoarte de filaj , rapoarte de misiuni operative si de prelucrare informatii , privind radioul in ansamblul sau , precum si pentru fiecare din fostii membrii ai radioului.
In dosar veti gasi si stenograme ale inregistrarilor ambientale din studio, ale sedintelor, inregistrari telefonice …etc.
Acolo este inregistrata viata voastra , a fostilor membrii apropape pas cu pas.
***
Sugestia de mai sus vine – socant – chiar de la un fost “securist” care contribuia la colectarea rapoartelor si in exercitiul “atributiunilor” conferite de fostul regim ILIESCU pentru care ati fost ” golanii din eter” si “tufa de spini” din ochii si fundul presedintelui acelui regim pseudocomunist.
Acel presedinte ajunsese sa va urasca intr-atata incat il suna personal pe seful serviciului operativ cerandu-i sa “faca ceva pentru a stavili dezinfomarea emisiunilor cu caracter politic” ale postului de radio.
In colimator erau in special redactorii de stiri si emisiuni social-polititice care incitau la “ura impotriva noului regim democratic”.
Am participat si am avut cateva misiuni printre care si cea de sabotare a emitatorului Uniplus la momentul in care se afla in Hotel Modern (despre acest lucru stie cel poreclit “Zet “si fostul inginer de sunet Andronescu V. care inteleg ca nu se mai afla printre noi).
Normal ca simt un puternic sentiment reprobabil, o sila de sine pentru raul ce vi l-am facut si va cer IERTARE in modul cel mai umil cu putinta. Am fost convins la acel moment ca imi fac datoria , insa odata cu trecerea timpului, mi s-a facut rusine pentru ce am facut si am inteles ca datoria fata de tara v-ati facut-o doar voi care ati activat in acel post de radio din pasiune si cu daruire.
Chiar si fiica mea va indragea asa de mult incat, odata facand efortul de a o intelege, incepusem sa pun, tardiv la indoiala munca mea.
V-ati lasat cei mai frumosi ani din tinerete acolo si nu regretati si cred ca ati face la fel daca s-ar putea, spre deosebire de mine care ma simt strivit de constiinta .
Eu nu mai am mult pe lumea asta , si ma simt un pic usurat spunandu-va asta .
Acum in privind in trecut, revad mai multi idioti, chinuind niste tineri inimosi care au facut ISTORIE cu pasiunea lor.
Mirciulica
*****************************************************
NOTA (nu numa') de subsol

cum se face ca la noi, unde codri  verzi de brad is (pin' la proba contrarie), exista atit de putzine "defectari" ale "organelor" in legatura cu actziuni vadit ilegale si netzinind de mult invocata "sigurantza (fuzibila) natzionala"?
am senzatzia ca sintem mai "unicatzi" si decit kaghebeaua in directzia asta (ca si aia am 'ntzeles c'au mai desecretizat cite ceva) , d'aia si arata atit de impecabila situatzia albastra in car' ne scaldam, d'atita aparat.
s'o fi ars sigurantza? 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu