luni, 2 mai 2011

      puiu     

nu e vorba de puiu' lu' bratescu voinesti, e vorba de puiu, crisi puiu, si al lui film "aurora", pe care nu stiu daca'l mai apucatzi p'in oras, daca mai avetzi tentatzia sa va deplasatz fundu' pin' la primu' mol, insa e sigur ca l'au bagat astia de la hbo aseara (in reluare miercuri de la opt seara, pentru eventuali amatori), ocazie de a ma delecta cu doo din cele peste trei ore pe care le are, care m'au lasat masca, fara basca, asa cum nu m'as fi asteptat, ca mai citisem si citeva cronichete ce nu pareau entuziaste, da' ce poci sa t'asteptzi de la profesionistii vazutului de filme care au ajuns la asa mari rafinamente 'ncit nu'i poci lua niciodata drept reper?
 

caraghizlicu' de pe lume ar fi sa m'apuc si io acuma de savante descifrari ale mesajelor absconse ale artistului, un antipatic p'in definitzie, ce mai are si ideea nebuneasca sa'si livreze siesi rolu' principal, ba' sa'l mai si joace ca si cum ar fi pro'piu'i personaj, justificare suficienta si obligatorie ca sa goneasca din sali sau din fatza televizoarelor noo'j noo virgula noo la suta din eventualii amatori, aia care nu mai au, pentru a continua, totusi, vizionarea, nici macar alibiu' znobilistic al vreunui mare premiu luat pe crozeta sau in alta parte .

dupa ce'i clasificasem "marfa si banii" drept cea mai mare timpenie vazuta vreodata, pentru ca sa'i privesc urmatoru' film cu ingaduintza (ala cu "cartusu' de kent" care a luat si ceva premii, parca), m'a surprins ca nu i'am mai gasit nici o hiba la "lazarescu", pentru ca sa ma fascineze cu ultimu' (stuchea pa limba!) lui film, si ala vazut in proportzie doo treimi.

din punctu' asta de vedere ma vad obligat sa'i revad si primele doo filme, poate nu aveam io "organ" atunci pentru ele.

aseara si azi am cautat pe dcc si pe torente sa vad daca'l pot gasi p'acolo, pentru ca nu mai aveam pur si simplu rabdare pina miercuri (sper c'am intzeles bine!) la reluare!

da' nu m'am descurcat, si nici n'am rabdare sa insist, asa ca sint nevoit sa'l astept tot pe ala de la hbo, ca si asa il platesc degeaba (nu stiu de cita vreme n'am mai vazut un film intreg acolo)...

ps
un comentariu, s'ar parea, mai "avizat" decit al meu:

Stiti ceva? M-am saturat!Mi-e acru de falsul succes al cinematografiei romanesti.Cred si eu ca Europa si chiar alte continente, descopera cu uimire si groaza aspecte ale istoriei noastre recente, ca in 432, sau din prezentul nostru dramatic, ca in cazul din Moartea Domnului Lazarescu.Si atunci se premiaza ineditul subiectelor si tragicul care se degaja din ele, dand impresia realizatorilor ca au creat niste opere importante. Fals!Daca juriile festivalurilor ar urmari programele de stiri din Romania, le-ar premia pe acestea.Sigur, mi-e limpede ca juriile au parte de o soarta mai buna, intrucat vad filmele subtitrate, asa ca le inteleg, nu realizeaza cat de proasta e calitatea tehnica a acestor pelicule, cum nu se aude si nu se intelege nimic, iar ca noua moda a "prizei directe" in conditii tehnice neadecvate e o catastrofa.Probabil ca strainii rezoneaza la acest neorealism romanesc, dar sa fim seriosi!, majoritatea filmelor noastre au aerul unor exercitii studentesti foarte lungi.Stiu ca nu se mai "poarta" metafora, personal am detestat, la vremea lor, filme ca Glissando sau Hotel de Lux, le detest si azi, dar consider ca cineastii noii generatii au enorm de invatat din Proba de microfon sau Cursa.In primul rand fiindca au darul de a trata subiecte simple, extrem de obisnuite, fara morti, criminali sau avorturi ilegale, fara situatii-limita, dar reusesc sa prezinte faptele comune si viata cea mai obisnuita ca pe ceva interesant, ba chiar de interes major.
Aurora(titlu a carui semnificatie mi-a ramas nedescifrata)putea dura jumatate din cat dureaza si nu m-ar fi plictisit atat,mai ales daca s-ar fi preocupat sa limpezeasca ce relatii sunt intre personaje sau macar o minima biografie a acestora. Nu am priceput cine era personajul interpretat de Clara Voda,mi-a fost mila de Catrinel Dumitrescu sau Luminita Gheorghiu, dupa ce le-am vazut in filme si, mai ales, roluri remarcabile si vreau sa sper ca ati platit-o in aur, daca ati deranjat-o de acasa pe Valeria Seciu. As mai avea foarte multe de spus, dar dupa cum specificam la inceput, m-am saturat. Nota mea, numai datorita finalului, in care in fine, se intampla ceva, e totusi 6.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu