joi, 7 iulie 2011

ca la teatru

chiar daca n'am mai fo' de multisor la teatru', marturisesc faptu' ca tinjesc dupa vremile cin' faceam cozi pe la casele de bilete de la bulandra si/sau "mic" (cele mai "efervescente" teatre la vremea respectiva), ca alea de la "carne" (de fapt, la "carne" n'am stat niciodata la coada, desi nu eram nici p'atunci "securist"), cu liste strigate din ora'n ora (daca nu erai la "strigare" te taiau de pe lista), cu alergatu' la "servitch" sa prinzi condica (si servitchiu' era cam departisor de centru), ca, mai apoi, sa te 'ntorcila la "lista", pen' ca "cassa" nu se deschidea decit pe la zece a.m., alergatura in urma careia reuseai sa te alegi cu "o mina" de belete, nu 'ntodeauna la spectacolele pe care ai fi vrut sa le vezi cel mai tare, ca 'naveam masina (nici acu' nu mai am!) si nu reuseam s'ajung decit cu primu' metro, pe la cin' jumate, nereusind niciodata sa fiu printre primii cin' zeci de fericitzi care stateau p'aproape (sau care dormeau p'in masinile parcate) asa ca'si "tregeau" "crema".

nu mai tziu minte exact ce spectacole am pierdut (ba'mi mai amintesc doo: emigrantii lui mrozek, in regia lu' daneliuc - care era "proscris" in vremea aia si se refugiase in regia de teatru - plus dipticu' format din cabala bigotzilor de bulgakov si tartuffe de molière, in regia lu' tocilescu!), nici cum se facea de se epuizau asa repede biletele (probabil ca luau "aia" din fatza multe, ba mai erau si "obligatziile", p.c.r.-ul teatrelor).

probabel ca astora de azi li se par o "aiureala" toate astea.

dupa rebolutzion se cam golisera salile, asa c'am urmat si eu "trendu", preferind sa belesc ochii la cepeunisti si altzi apevisti.

drept urmare, am rarit'o de tot. am mai fost la fo' doo spectacole care mi'au "ranit" in asa hal simtzu' estetic incit am renuntzat de tot.

"noa generatzie" d'actori m'a socat p'in stilu' declamativ (ala mai mult tzipat, care face "voga" acu'),  facindu'ma sa deviu melancolic (vorba lu' plesu).

n'are rost sa fac io comparatzii, da' daca tot primesc periodic meiluri cu newslettere de la diverse saituri, nu poci sa nu ma auto-interoghez: are rost sa merg la o pesa (tot la "bulandra") in care un dandanache e interpretat d'un "mihai bendeac", in "regia" marelui regizor "doru ana", ca alfel nu poci sa'i spui?

6 comentarii:

Anonim spunea...

deschide tembelizoru si vezi teatru de te saturi.
si poti sa-njuri cu toata gura, nu ca-n sala unde sasaie aia de mananca bomboane agricole.

niku_elektriku spunea...

@sareinochi

nu iese, domnule, la socoteala, ca mi'au scos astia de la rds gsptv, si nu'l mai potz degusta pe berbecalu, iar la canalele al'lalte fac bube, asa ca NU!

Daniel Francesco spunea...

Subliniez dezamagirea si supararea pe care le-am resimtit anul trecut cand sub numele de "O noapte furtunoasa" am asistat la o manelizare si bordelizare a piesei lui Caragiale. Nume mari, dintre care amintesc pe Gyuri Pascu si Maia Morgernstern s-au complacut intr-o mizerie de proportii.
Oh, glorioase slugi ale decaderii si promiscuitatii, lasati-ni-l pe Caragiale asa cum a fost!

Dl.Goe spunea...

Dar, vorba lui Dan C. MIHĂILESCU, Nici noua nu ne e usor nene Iancule (aici: www.dilemaveche.ro/sectiune/zi-cultura/articol/noua-nu-ne-e-u-or-nene-iancule). Uite ca nici Alexandru Dabija nu-l lasa pe Caragiale \\asa cu a fost\\. Dar cum o fi fost... noi nu vom sti-o poate niciodata...

niku_elektriku spunea...

@daniel francesco

am vazut si eu afisele acelei shushe itinerante prin oras.

de citziva ani, chiar!

daca rezista, asta inseamna ca are "cerere"?

niku_elektriku spunea...

@dl.goe

merci fain pentru semnalare!

cronicheta asta a lu' dcm o pierdusem - nici de spectacolu' lu' dabija nu auzisem! - asa c'ai reusit sa'mi stirnesti o curiozitate bolnavicioasa!

vreau sa'l vad, daca s'o putea...

nu ma sperie amanuntele mizerabiliste ale acestor variante de "simtz enorm..." la fel de tare ca eventualitatea d'a putea sa'mi inchipui c'as putea sa dau un banmuncit ca sa'l vad pe saltimbancu' ala de bendeac (care, intre paranteze fie spus, ar putea fi cel mai mare actor din lume, nu stiu asta, da' pe mine m'au ingretzosat pin' la voma niste secventze surprinse intimplator din creatziile lui televizioristice).

daca tziu io bine minte, parca inclusiff varianta de "scrisoare pierduta" a lu' ciulei parea "scandaloasa" in comparatzie cu punerea in scena "canonica" a lu' sica alexandrescu.

nici dabija nu'i ultimu' pui de gostat.

Trimiteți un comentariu