marți, 9 martie 2010

'tu'i basca ma'sii de treaba, bai tavarisci ilici

asara'l auzi'i pa ilici la nasu !









vreme de multe minute a mestecat tone de rumegus pe cale telephonica, cu concluzia de final ca nu stie/nu cunoate/nici p'acolo n'a trecut.

nici n'avea cum, ca simplu director de editura ce se afla intimplator p'in preasma, insotzit de propriu'i sofer, ce (sa vezi chestie !) ajunse citeva zile mai tirziu ceva secretar de stat pe la nu's ce minister (am uitat cum il cheama pe tinerelu' cu par cretz ce'i statea alaturea in pozele de grupp(a)!)

bine'ntzeles m'a facut si pe mine personal prost, pen' ca si io'mi amintesc foarte bine momentele alea de decemvrie cin' tovii lu' ilici ne adusesera in asa hal incit ne doream noi insine interventzia trupelor sovietice pentru a asigura linistea tzarisoarii, si chiar am lacramat de bucurie cin' l'am auzit pe spikeru' marinescu (sau sa fi fost popescu ?) anuntzindu'ne solemn despre solicitarea "frontului".



foarte ciudat ca n'am mai vazut niciodata secventza aia repetata, nici macar in serialele alea (e)fluviu ale lu' tatulici, hossu longin, sau bilbiitu de cartianu de la adevaru'.

ca si alte secventze pe care n'am avut inspiratzia sa le inregistrez.



sau, ca tot il vad acu', tot la nasu, pe voican voiculescu, pozele publicate de fosta "tinerama" a lu' bax manush (redactor sef fiind actualu' "hanalist" bogdan teodorescu) in care voiculescu aparea alaturi de brucan, inainte de rebolutziunea emanatzilor, in niste filaje facute de securitate.

nici pe astea nu le'am mai vazut nicaieri in alta parte (si'mi pare rau c'am aruncat revistele alea, impreuna cu multe alte colectzii complete ce'mi aglomerasera toate ungherele).

azi zice boc c'ar desecretiza nu's ce docomente.

mira'm'as sa fie ceva foarte "tare".

pentru ca la noi "baetzii" s'au dovedit incredibil de "discretzi", si solidari, dovada vie fiind intimplarea'ntimplatoare ca nu apar, nici de'a dracu', macar imaginile filmate de securisti in noptzile rebolutziei, alea cu vitrine sparte (la timisoara, bucuresti si'n alte partzi), ce trebuiau sa fie difuzate pentru justificarea represiunii.

sau documentele despre infiltratzii de la europa libera (ma rog, astia or mai fi si azi in misiune, asa ca...).

nu pot sa uit seria de documentare de pe canalele straine prin intermediul carora am fost martori la procesu' de dezmembrare a yugoslaviei, inclusiv intilnirile dintre capeteniile de partid si de stat ce'au compus  nucleele de conducere ale viitoarelor republici independente.

lucruri ce'ar fi fost la noi secretizate pentru un milion de ani !



asa incep sa'mi explic de ce statele respective arata, multe dintre ele, mai bine decit republika romanika, saraca, ce parca ea ar fi trecut prin razboaiele alea nimicitoare.

12 comentarii:

Riddick spunea...

Ehe, uite că-mi veni o idee, tocmai ce vroiam a elibera balconul şi...debaraua, de baloţii de reviste şi ziare (Baricada, Dreptatea, 22, Cotidianul, Expres, etc). Scanare pt articolele mai tari şi... "Pac! La Războiul!".

Nooo, nu renunţ la tot lotul 1990-1992 plus exemplarele mai "valoroase": (alegeri 2000, mineriada '99, etc).

niku_elektriku spunea...

e munca multa, nenicule !
da' merita, cred...
tinerama n'ai ?

Riddick spunea...

Ba da, am şi Tinerama, şi Gazeta de Vest, şi Acum editat de Stelian Tănase şi Paleologu Sr, şi Viitorul (PNL), Cuvântul, Oblio...

niku_elektriku spunea...

pozele alea cu brucan si cu voican sint aur acum, zau !
erau doo pagini mari de revista

uite'i p'astia cum nici acum nu recunosc faptu' ca se cunosteau

voiculescu chiar asta zice: auzi s'au intilnit "aleatoriu" !

matusalem spunea...

Mai tineti minte cate ziare cumparam si citeam atunci, in perioada 1990-1996 ? Si cum aratau?
Gazeta de Vest? Am si uitat de ea.
Durere.
Acum, daca mai frunzaresc unul pe online, cat despre cumparat nici nu poate fi vorba.

amanda13 spunea...

aha, cred ca tremura nea Ilici zilele astea. am auzit ca desecretizatele sunt cam beton :)

Anonymous spunea...

Pe baiatul cret de linga iliescu il chema Mihai Ispas si a fost facut ministru adjunct la ministerul sportului, condus de tovarasul Mircea Angelescu (pe aceeasi functie era Cornel Dinu). Mihai Ispas, uslas, adica din trupele anti-tero (cu cartea de munca la garajul de taximetre Cobalcescu), a ales functii de-astea, pe sport, ca statea bine cu pregatirea fizica, acum parca este pe la COR. Intrebarea care se pune este: Cum, doamne-iarta-ma, avea Iliescu garda de corp uslas, adica secu?

George spunea...

Dom.Niku,blestemul ilici mi-a mancat bunatate de tinerete si nu exista ghena ce poate acoperi duhorile pestilentiale ce-a cuprins Romanica noastra mai mult de 100 de nori radioactivi tip Cernobal ! P.S.Apropo de blesteme:cazul ''Bricheta ''se intoarce(iertati-mi ca vin cu gunoiu numit folbalu de puscarie numit liga lu' Mitica:http:// www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/manea-daca-pierdem-cu-0-3-renunt-la-rapid-copos-ies- definitiv-din-fotbal-5734571.De ce Mitica,de ce?Tu-i basca ma-sii de tzurca?Cu ce-au gresit rapidistii,oamenii 'ceia de suflet ce-au pus mana pa lopata la meciu'de vineri? P.S.SA-I DEA DUMNEZEU SANATATE LU' CRISTI PATURCA !''MAI BINE MORT DECAT COMUNIST''!

niku_elektriku spunea...

@ matusalem

gazeta de vest n'o mai tzin minte !
cumparam foaia "NU" de pe la cluuuj, in schimb !
strinsesem intr'o vreme metri cubi de publicatzii, de ma umplusera moliile !

niku_elektriku spunea...

@ amanda13
am senzatzia ca tot in palarie (basca) il doare pe musiu ilici !

niku_elektriku spunea...

@ Anonim
asta cu ispas uslasist n'o stiam !
citisem undeva ca era soferu' lu' ilici.
oricum a fost o mizerie totala !

niku_elektriku spunea...

@ George
vezi ce "surdina" frumoasa se puse ?
'tu'i "steaua" 'n cur !

si, la cita vivacitate dovedeste sandramaua stalinista, s'ar putea sa ne cam ingroape (pe mine, cel putzin !!!).

Trimiteți un comentariu