luni, 16 august 2010

pentru prima, si ultima, oara preiau un articol de pe vox publika

nu stiu cine'i dan duca.

nu stiu cine'i ioan timis.

nu stiu cine'i bazarika...



Pentru postacii din fundul peşterii, cu uriaş dispreţ
de Dan Duca

15 Aug la 18:34 161 comentarii 1540 vizualizari.


Câteva comentarii postate de cititori la ştirea de pe Realitatea.Net privind moartea deputatului PDL Ioan Timiş mi-au întors stomacul pe dos.

Sunt acele momente în care meseria asta îmi pare sordidă de-a dreptul, în care îmi vine – aşa cum am fost sfătuit şi aici de-a lungul timpului – să mă duc pe un vârf de munte să cresc vaci, să las baltă ţara pentru a spăla vase prin Italia, în care regret că nu m-am făcut electrician, pompier sau cosmonaut. Momente în care aş fi vrut să nu pot citi, scrie, auzi, vedea, înţelege.




Un deputat PDL – Ioan Timiş – a murit aseară la Londra. Era de mai multă vreme bolnav de leucemie, iar corpul său a cedat. Nu l-am întâlnit niciodată, doar vorbisem cu domnia sa de câteva ori la telefon, ultima dată, în această primăvară, în momentul plecării de la PNL. Omul acesta nu participase la gazarea evreilor în lagărele naziste, nu fusese vecin cu Pol Pot, nu ştiu dacă primise vreodată amenzi de circulaţie, dacă câştigase vreun leu în mod necinstit. Probabil avea păcatele sale.

Cu toate acestea, ceea ce am văzut pe Realitatea.Net dimineaţă la secţiunea comentarii, sub ştirea care anunţa dispariţia-i, e imposibil de înţeles. E delirant, e ireal, e dincolo de orice urmă de raţiune.

“Doamne de ar muri toti pdlisti cred ca incepe sa se faca dreptate”; “din fericire tot corpul i-a fost cuprins de cancer in metastaza…. organele i s-au transformat intr-o supa condimentata parca de mirodenii orientale”; “Urmeaza chiorul betivan,curveta blonda,bordureanu si berbeceanu”; “doamne doamne nu bate cu parul…la mai multi!!!!!!!!”

Sunt acele momente în care mi-e jenă că sunt om, că am ochi, urechi, mâini şi că fac parte dintr-o specie care poate scrie asemenea cuvinte. Pentru voi, cei din străfundurile pământului, un uriaş dispreţ.

PS. Nu agreez ideea pesedistei Olguţa Vasilescu de a institui o lege pentru combaterea înjurăturilor, obscenităţilor etc. pe internet. Pot însă să o înţeleg atunci când pledează pentru aşa ceva. Cred însă e datoria fiecărui administrator de site să facă ordine în propria-i ogradă. Pentru că cine încurajează aşa ceva se complace în rahat. Şi oricâte flori ai planta în juru-i, ele nu vor mirosi altfel decât ceea ce ar trebui să mascheze.

De aceea, toate mizeriile ce eventual se vor strânge sub acest articol, vor fi moderate. Postaci de partid, frustraţi, nevrotici ai internetului, jos mâinile de pe tastatură! Ieşiţi jumătate de oră afară din peşteră! Respiraţi adânc, daţi mâna cu un om şi învăţaţi să articulaţi şi altceva decât înjurături! Mulţumesc.

Pentru toţi ceilalţi, care ne citiţi, criticaţi, lăudaţi, apostrofaţi cu inteligenţă şi argumente, plecăciune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu