marți, 24 martie 2015

capu la cheu

ieri n'am vrut sa ma uit la televizor, ca sa'l vaz pe fiul raresoaiei pensate rascolind cacatu interetnic (sanchi, rememorind evenimentele din 1990, de la tirgu mures), nici la banciu (la care, oricum, nu ma mai uit de multa vreme), facind  binecunoscutele lui spumitze anti-unguresti (daca nu m'am uitat, bineitzeles ca nu stiu daca le'a facut sau nu, dar ar fi de mirare daca ar fi scapat ocazia).

nici macar nu stiu daca, anu' asta, au avut loc in hungurime turbulentzele obisnuite din jurul respectivei date.

in schimb, mi'am adus aminte ca am pe undeva un tabelas (pe care nu'mi mai amintesc de pe unde l'am luat) cu niste date privind alocarile bugetare de la bugetu' statului spre bugetele locale.




si pentru ca legendele urbane romunesti decretau ca "avtonomia tzinutului secuiesc" este o chestie spusa la betzie de extremistii hungur-bunguri, fara "sustenabilitate economica", pentru ca, cica, aceste judetze, cele mai sarace, ar primi de la bujetu' de stat mult mai mult decit ar contribui, la acelasi bujet, mi'au sarit in ochiometru cifrele care contraziceau, flagrant, asta.

bine, unii dadeau sfaturi, daca hortystii nu'si baga mintzile'n cap, sa le dee, dom'le, avtonomie, sa moara aia de foame acolo, vaduvitzi de matzu cu subventzii de la bucale.



acuma, dup'atitea decenii de impliniri maretze, tare as vrea sa vad o statistica sincera privitoarea la proportzia, din tineretu' taurin manelizat al tzarii, foarte ocosh pe forumuri si pe feisbucuri, care s'ar pune, la o adica, la dispozitzia patriii mereu nerecunoscatoare, in frunte cu ai ei politruci, pentru o inrolare supt drapel, in comparatzie cu tineretu' ceardashsist, al aceleiasi patrii (sau - de ce nu? - al unei patrii de dincolo de carei), pentru inrolare supt cu totul alt drapel.

o fi innebunit viktor orban, de s'o 'nhaitat cu putin, dar tare n'as vrea s'aud, dup'aia, ca "si'au dorit mai mult viktoria"!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu