il cheama fane c. si'i nascut in rsr.
daca se poate spune despre cineva c'a dus o existentza ca'n filme, apoi el este ala, indiferent c'a fost pe vremea comunistilor sau a capitalistilor de jaf.
scoala n'a prea avut'o la suflet...
ca majoritatzii gagiilor de etnii diverse pe care i'au dat universalitatzii ulicioarele dintre vitan si dudesti de din 'nainte de "marea demolare" ceausista.
desi avea o inteligentza nativa peste medie.
a avut o cariera remarcabila de crai zonal (peste 1,90, ochi albastri) "compostind" tot ce'i cadea la 'ndemina: boarfe, bulangii, transexuali (ca mai erau si 'daia), linistindu'se abia 'ntr'un final cind a gasit'o pe una fata mare si'a luat'o de nevasta.
cu care coexista si'n ziua de azz.
a 'ncercat zeci de meserii si ocupatzii, mai ceva ca elvis, orientindu'se, in cele din urma, la cea de sofer pe:
-basculanta (spatzii verzi);
-semiremorca trailer (unde ajunsese "artist" in manevra cu spatele, reusind, pentru cine cunoaste dificultatea operatziei, sa introduca respectivul utilaj in locasuri abia cu ceva mai mari decit echivalentu' unui timbru postal, de'o parte si de alta !);
-cisterna aprovizionare combustibil la santierul viitorului metrou (calitate in care a reusit sa vinda populatziei interesate cantitatzi echivalente cu debitul unui mic piriias de motorina paralel cu traseul atit de utilului mijloc de transport in comun...)
relativa prosperitate asigurata de piriuletzu' mai sus evocat, plus faptu' ca reusise sa'si "traga" s'o locuintza de "la stat", cu chirie, nu i'a lenevit deloc spiritu' aventuros, punindu'i'se, la un moment dat, pata sa "fuga" la "dusman".
si anume: prin trecerea frauduloasa a granitzii spre sirbi, peste dunare.
desi nu era propriu-zis ceea ce se numeste un razvratit politic al regimului.
nu in alt sens in car' a fost oricare dintre noi.
si'a procurat o barcutza pneumatica sufitzient de 'ncapatoare incit sa intre 4 (patru) persoane mature, plus doi copii mici, adica el cu nevasta si prima lor nascuta, alaturea de o alta familie de aventurosi ce s'au "lipit" si ei la proiect.
a 'nceput sa'si faca un "cheag" prin vinzarea, pe sest, a lucrurilor din casa (eu luasem doar un covor si niste cartzi: parca ulyssesu' lu' joice, si, bine'ntzeles, "cel mai iubit dintre paminteni" ca era la moda atunci !).
a facut misiuni de simulare inainte, prin cronometrarea timpilor dintre doo patrule.
a reusit sa treaca, nu fara sa constate ca socoteala d'acasa nu se potriveste, bine 'ntzeles, cu cea din targ, cu multe si nu marunte belele.
sirbii i'au capturat, cu largu' concurs al populatziei "civile" de'un neam cu noi, i'au cazat frumos la hotel citeva saptamini, dindu'le iluzia ca vor primi statutul de refugiatzi politici, dupa care, fatalitate, i'au predat granicerilor romani.
cu consecintele de rigoare: bumbaceala masiva, judecata in procedura de urgentza, condamnare asisderea, pentru vreo doi ani penitenciar, el, la locu' de munca, ea (pen' ca avea copil mic parca a facut doar citeva luni).
nu mai stiu daca nu i'a prins rebolutzia in puscarie.
si, iata ! libertatea recistigata i'a dat posibilitatea sa'si vada visu' cu ochii !
sa colinde lumea la volanu' camioanelor TIR.
unde n'a fost in evropa asta ?!
a ajuns sa cunoasca marea britanie mai bine decit cunosc io berceniu' !
a trait.
a cheltuit.
nu (prea) s'a minjit !
desi, imi spune, ar fi putut sa devina usor milionar in ioroi daca s'ar fi pretat la matrapazlicurile, bine aranjate cu vama si politzia, diversilor patroni de camioane.
inclusiv transporturi de "prafuri".
a preferat sa ramina (cit de cit) "curat".
s'a luat in gura cu ei, mergind pina la "dari in git" la politzie, pentru diverse sume, de regula mici, cu care vroiau sa'l traga'n piept.
era vorba (si) de facturi false.
nu mica i'a fost surpriza ca anchetatorii, care initzial se aratau entuziasti in a'i infunda pe respectivii, sa devina principalii factori de aplanare atunci cind in joc intrau anumitzi patroni, cu sau fara manivela, ce aveau legaturi cu lumea politica.
si'a recuperat banii.
intimplator, sau nu, asta "i'a cauzat", raminind pentru citeva luni somer, el dind vina mai mult pe criza.
acu', usor imbatrinit si cu citeva kilograme in plus, alearga prin oras ca taximetrist, in sperantza c'o sa treaca criza asta si'o sa poa' sa mai traga un ultim "tun" tirist, asa incit sa poa' sa'si ia un "logan" al lui cu care sa intre pe piatza (tot la un patron: le vinde "fictiv" astora masina ca sa figureze sub firma lor) asa incit sa nu mai fie nevoit sa le dea grosu' din ce'ar cistiga din taximetrie.
altfel "e mincat" !
viatza'i grea si are diverse aspect(r)e, printre care, esentzial la noi, ala ca in soferia asta se lucreaza mai ales "la negru", sau, in cel mai bun caz, pe salaru' minim pe ioconomie.
asa ca cu penzia'i mai subtzire !
parca altfel n'ar fi !
intrebare de baraj:
potzi sa traiesti pe lumea asta si far' sa fii definitiv ticalos ?
2 comentarii:
raspunsul fatidic, NU!
Crescut in vitan, trebuia sa stie asta :)
Nu e imposibil, dar e periculos.
Adica la limita, pe buza prapastiei, atarnat de un firicel, mai slab decat ala de paianjen :)
Trimiteți un comentariu