marți, 21 octombrie 2014

intre noi, titanii


"tzara e proprietatea privată a unor derbedei",
zice domnul andrei plesu,
in pauza pe care si'o ia de la uitatul la 0-teveuri.

dar asta nu ne'a folosit la nimica.

nici mie, ca tot vorbeam zilele trecute despre cum as fi putut avea si eu shese casse, dar nici domnului plesu, pentru ca l'am auzit zilele trecute spuind ca'si continua activitatea publicistica doar pentru a avea o sursa suplimentara de venit, cit de cit (oare cit s'ar putea cistiga din blogareala la "adevarul"?).

dar iata ca aceeasi actziune/inactziune infamanta o executa
chiar si cineva despre care nu ne'am fi putut imagina asa ceva,
adica tizul domnului plesu,
andrei serban.

„Weekend Adevărul“
Un spectacol vorbeşte timpului în care e conceput, observaţi cândva. Văzând noul dumneavoastră Brecht, mă întrebam de unde ştiţi de bombasticul televiziunilor de la noi. Nu bănuiam, la cât sunteţi de ocupat, că vă uitaţi la TV când ajungeţi în ţară...
Andrei Şerban:
Mă uit la emisiunile politice. Ca oricine, sunt şi eu preocupat de ce se întâmplă în ţară.
„Weekend Adevărul“
Veţi vota la prezidenţiale?
Andrei Şerban:
Voi fi în Coreea de Sud, dar voi merge la Ambasada României de acolo. Bine, acuma nu ştiu cât contează voturile celor din străinătate...
„Weekend Adevărul“
Acum cinci ani, au fost decisive!
Andrei Şerban:
De aceea mi-e teamă: că nu vor mai fi de data asta! Să vă răspund. Mă uit la televizor – sunt foarte implicat şi foarte îngrijorat.  

la care emisiuni politice s'o uita domnul andrei serban,

care banui ca n'are aceleasi jeni financiare precum mine si andrei plesu?

chiar om avea noi asa ceva?

ca eu nu reusesc sa le RePeRez?

dar, in schimb, avem multzi/multe profesionisti/iste.

pe care'i intervieweaza doamna voda, eugenia voda.

in una din ultimele editzii ale emisiunii, l'am vazut pe domnul regizor de film profesionist mircea daneliuc, care se destainuia realizatoarei ca, de cind s'a cam lasat de facut filme, a ajuns mai curind pescar amator profesionist.


si scriitor profesionist.

de cartzi, nu de vagoane,

el a scris si a publicat circa 10 (zece) cartzi, de pe urma publicarii carora a obtzint, ca onorarii, cumulat, aproximativ contravaloarea unui plin de benzina, cu observatzia ca era vorba de o benzina care nu ajunsese pe cele mai inalte culmi ale pretzurilor din zilele noastre.


nu stiu de unde (mai) are bani domnul mircea daneliuc (si nici nu'i frumos sa intreb), pentru ca si eu imi aduc aminte cu nostalgie de ultimul plin de benzina (pe) care l'am facut.

vazind statisticile cu spectatorii platitori intratzi la unul din ultimele filme ale domnului mircea daneliuc, parca nu'mi mai vine sa renuntz la blogareala (cam atitea vizualizari, nu "unici", am si eu pe blog, intr'o zi/doua/trei).




moartea blogarelii, si a pasiunii, pe care o reprezinta feisbuceala, n'o sa ma birue!


*******************

interviewul mi'a adus aminte ca danieliuc a fost catindat la primarie!

uitasem.

cum uitasem ca, inainte de rebolutzion, ziceam ca mi'as da un an din veatza legata cu atza ca sa'i pot vedea "glissando"-ul (pentru asta si pentru "de ce trag clopotele, mitica?" al lui pintilie) care'i fusese interzis de cenzura (am tzinut, multa vreme, cu mindrie, pe perete, un poster al filmului, obtzinut, cu grele sacrificii, de la o casiera de la "scala").

pin' la urma nu stiu cum am facut dar l'am vazut, fara acel crincen sacrificiu pe care il propusesem "la schimb", iar, acum, odata cu trecerea anilor, imi dau seama ce dreptate au avut aia care au zis "ai grija ce'tzi doresti, ca s'ar putea sa tzi se intimple".



3 comentarii:

Anonim spunea...

Inainte, pe vremea lui Ceasca, se faceau turnee prin tara , cu marile trupe ale teatrelor din Bucuresti, dom.Niku !
La Brasov n-am mai vazut un Bulandra, un Nottara, un teatru Mic, nici macar o ofuscata de Maia Morgenstern n-a mai calcat sub Tampa...

Ba nu mint, a fost prin primavara minunea de Chris Simion, "aceasta Cioran in fusta" cum bine i-a spus raposatul George Pruteanu candva...

Nu am cum s-o uit pe Chris Simion deoarece seamana leit cu Fata de care am fost amorezat in adolescenta ...
http://www.daya.ro/?focus=cris

Cristian

niku_elektriku spunea...

lasatzi, dom' cristi, ca nici eu "n'am mai servit" cULTURA, la botu' calului, de ceva vreme, poate pe motiv de nepotrivire de caracter, ca nu mai mi'a ajuns pe la urechi zvon de spectacol pe care nu trebuie in nici un caz sa'l pierd, cum erau, pe vremuri spectacolele regizate de monstrii sacri.

nu stiu ce mai face ducu darie la bulanra (chiar, mai traieste?), dar cind primesc newsletter-ele de la "natzional", m'apuca groazza, cu spectacole regizate de rodica popescu bitanescu, eugen cristea sau dan tudor.

niku_elektriku spunea...

nu radu tudor!

Trimiteți un comentariu